Monday, August 22, 2011

Minta Macam Macam


Sekarang dah masuk gear 4 & 5 dalam HIGHWAY RAMADHAN. Dalam jarak perjalanan yang semakin jauh dari tempat mula dan tinggal sedikit aje lagi hendak sampai menuju ke kemuncak destinasi. Sepatutnya dalam saat -saat 10 hari terakhir Ramadhan ini , tumpuan perlu digandakan dengan pelbagai amalan dan kebajikan. Mudah2an mendapat imbalan yg setimpal dengan usaha amal yang dikerjakan. Di atas dorongan Lailatul Qadar, semua orang berdoa dengan bermacam-macam permintaan.

Tahukah apakah seafdal-afdal permintaan di dalam banyak-banyak permintaan yang patut dipohon di dalam saat -saat akhir Ramadhan ini?

Ketahuilah sesungguhnya seafdal-afdal doa yang patut dipohon oleh kite selaku hamba Allah yang banyak dosa ialah bertaubat dan beristighfar memohon diampunkan segala dosa dan kesalahan diri kite di sisi Allah S.W.T yang Maha Pengampun. Jika sekiranya kite mendapat keampunan daripada Allah Taala maka adalah terlebih mudah bagi Allah Taala untuk mengabulkan permintaan kite yang bermacam-macam lagi disebabkan oleh syarat kabul doa adalah bersih daripada dosa dan kesalahan.
Oleh yang demekian janganlah luput hari-hari terakhir Ramadhan ini dengan istighfar,taubat,tahlil,tasbih,tahmid,selawat dan pelbagai zikir dan doa.

p/s- Teringat ambo zikir yg diamalkan setelah selesai mengerjakan terawikh 20 rakaat semasa di surau Almarhum Pak Da Sim dulu iaitu " Subbuhun quddusurrabbuna wa rabbul malaaikatu war ruuh, rabbana taqobbal minnasholata washyiam ma wal qiyam wahsyurna zumratil khairil anam, alhamdulillahi llazi a'ama 'alaina hadaana diinil islam wa ma kunna linahtadiya laula 'an hadaanallah" sebanyak 3x sebelum diteruskan dengan tahlil arwah.




No comments:

Post a Comment